Loggningars meningsfullhet

maj 8, 2008 at 3:03 e m Lämna en kommentar

Att elever loggar för att se sitt lärande kan vara en bra idée. Risken kan är dock att det kan bli ett för stort moment för eleven och att det ses som något tidskrävande.

Min erfarenhet är att det loggas väldigt mycket i vissa kurser. detta gör att jag som student tillsl ut skriver för skrivandets skull istället för att lägga ner ett engagemang i det hela.
Min åsikt  är att logga med längre mellanrum och då istället göra djupare loggningar. jag toro att man kommer åt den avsedda effekten bättre då!

/Åsa

Entry filed under: Högskolepedagogik, Uncategorized. Tags: .

Informationskompetens… Rollen som lärare

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

maj 2008
M T O T F L S
« Apr    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Most Recent Posts


Följ

%d bloggare gillar detta: